Pages

16 May 2015

Forrest Gump

 


Tamamiyle bir baş yapıt gerçekten enfes bir filmdir savaş aşk macera dramın harmanlanarak altın tepside önümüze servis edilişidir. Film bu ana unsurların dışıda ise hayatın gayet basit olduğu aslında çabalarımızın meyve vermeyişinden yakındığımız zamanlarda umursamamamız gerektiğini, herşeyin şanstan ibaret olduğunu, saf ve temizliğinde mutlaka galip geleceği mesajını veren bir film olarak gördüm, kendinize bir iyilik yapın ve bu filmi kaçırmayın.
            Tom Hanks'in harika oyunculuğuyla anlatan bir film.. IMDB'nin ilk 20 filmi içinden Guguk Kuşu ile birlikte bütün izleyici kesimine hitap eden bir filmdi bana göre. İçinde Komedi unsurlarını da fazlasıyla barındıran bir Dram filmiydi.. Çoğu sahnede güleceğiniz bazı unsurlar mevcut, Dram filmlerinde de vazgeçilmez bir faktördür benim için.. John F. Kennedy ve John Lennon'ın olduğu sahneleri çok gerçekçi buldum.. Tom Hanks'in oyunculuğuna gelirsek; En İyi Aktör dalında 67. Akademi Ödülünü kazanıp Oyunculuğunun daha da parladığı bir filmdir. Bu filmdeki göz dolduran muhteşem performansı, Gelecekte oynadığı The Green Mile, Cast Away(Unuttuğum olabilir) gibi harika filmlere adeta bir köprü görevi görmüştür. Hanks'in oynadığı karakteri başka bir oyuncu canlandırsaydı, film bu kadar güzel olur muydu merak ediyorum. Konuşma tarzı ve Mimikleri canlandırdığı karakterle son derece uygun. Film, Fight Club gibi sondan başlayan filmlerden biri. Tom Hanks'i bir bankta insanlara geçmişte yaşadığı dinlemeye değer olayları anlatırken buluyoruz. Film'in temeli, Tom Hanks'in anlattığı olaylarla kurulu. İzlerken hiç sıkılmadan izledim, Hatta film keşke hiç bitmese dediğim yerler bile oldu. Filmin diyaloglarına gelirsek, Dikkatsiz bir şekilde izleyen bir izleyicinin bile kolaylıkla anlayabileceği tarzda. IMDB'de İlk 10'u hakeden bir film olduğunu düşünüyorum.. Özellikle Dram türünde bir başyapıt olarak sayılabilir.


Yazarin Notu:10/9.8

No comments: